היכן ניתן לבצע השתלות שיניים

לאחר זיהוי הפגם מהתמונה, רופא השיניים יכול להחליט כמה חומר עצם נדרש להשתלה מוצלחת. אם אין עצם להנחת השתל, ייתכן שיידרשו הליכי השתלת עצם וחניכיים, מה שעלול לייקר את עלות הטיפול. עלות החלפת שיניים בשתלים דנטליים תלויה במספר גורמים, ביניהם מספר השיניים להחלפה ומספר השתלים הנדרשים לתמיכה בשיניים המוחלפות. שתל שלם נגד שיניים תותבות או גשרים שתלים דנטליים אינם מתאימים לכל אחד ועלולים לעלות ביוקר אם יש לך הרבה שיניים להחלפה.

אם אתה שוקל השתלות

דבר עם רופא השיניים שלך כדי לראות אם הם מתאימים לך. מטופלים המקבלים שתלים דנטליים חייבים להיות בריאים, לחיות אורח חיים בריא וחניכיים בריאים, בעלי מספיק עצם כדי לתמוך בשתלים ולהקפיד על היגיינת פה מעולה ולבקר את רופא השיניים באופן קבוע. אם אתה שוקל השתלה, תצטרך לבחון ביסודיות את חלל הפה שלך, כמו גם ללמוד את ההיסטוריה הרפואית והשיניים שלך.

אם הלסת שלך לא עבה מספיק או רכה מדי

ייתכן שיהיה עליך לחבר את העצם לפני שתוכל לעבור טיפולי שיניים או שיניים. לעיתים, ייתכן שיידרש איחוי עצם מינורי בלבד, דבר המתאפשר במהלך הליך ההשתלה של שתל רפואי. אם העצם לא ממלאת מספיק את השקע, תידרש השתלת עצם, שלעתים קרובות ניתן לבצע אותה במהלך עקירת שיניים.

כאשר הלסת העליונה מאבדת שיניים

העצמות לעיתים קרובות מתכווצות, מה שגורם לחלל הסינוס להתרחב ולפלוש לרפידות השיניים. אזור השיניים האחוריות של הלסת התחתונה ממוקם מעל מה שנקרא עצב הלסת התחתונה. תומכי שתלים דנטליים מחוברים בדרך כלל לגוף השתל באמצעות ברגים לקיבוע תמיכה ונמשכים לתוך חלל הפה דרך החניכיים כדי לתמוך בשיניים המלאכותיות המחוברות.

שתלים דנטליים יכולים להחליף שן אחת או יותר ויכולים להוות פתרון קבוע לאובדן שיניים. השתל מונח בעצם הלסת ומחליף את שורש השן. לאחר מכן מוחדר שתל השורש של השן, שהוא עמוד טיטניום קטן, לתוך השקע הגרמי של השן החסרה.

תוך כדי ריפוי, הלסת מתרחבת סביב עמוד המתכת המושתל, ומחברת אותו בחוזקה ללסת. בשלב ריפוי זה ניתן לבצע תותבת זמנית שתחליף שיניים חסרות למטרות אסתטיות.
למידע נוסף על היכן ניתן לבצע השתלות שיניים והשתלות שיניים מחיר מומלץ לבקר ב- dental-clinics.co.il

במקרים מסוימים, כאשר יש מספיק רקמת עצם, ניתן להסיר את השן הפגועה, ולאחר מכן לבצע הליך התקנת שתלים באותה תור. ישנם גם מצבים בהם ניתן להחדיר שתלים במקביל לעקירת שן, מה שמפחית עוד יותר את מספר הפרוצדורות הניתוחיות.
לעוד פרטים נוספים בנושא של השתלות שיניים בראשון לציון והיכן ניתן לבצע השתלות שיניים כדאי לגלוש לאתר dental-clinics.co.il

חלק מרופאי שיניים קוסמטיים מניחים את השתלים בעצמם

למרות שרופאי שיניים קוסמטיים רבים עובדים עם מנתח השיניים כדי להשלים את השתלת השתל לקבלת התוצאות הטובות ביותר. בעוד שרופאי כירורגיית הפה של קאדילק מבצעים את ניתוח ההשתלה בפועל ועקירות שיניים ראשוניות והשתלות עצם, רופא השיניים (רופא השיניים שלך) יקים ויפיק תותבת קבועה לפי הצורך.

שישה חודשים לאחר ההחלמה, רופא השיניים יפתח את השתל ויחבר את הגדם (המכיל כתר או תחליף שן). ברגע שרופא השיניים קובע שהשתל מאובטח, מחבר הנקרא אבוטמנט מונח על פיר השתל.

כאשר החניכיים שלך החלימו

רופא השיניים שלך יעשה רושם מהשיניים שלך וייצור שיניים חלופיות מותאמות אישית, הנקראות גם כתרים. התקנת השן לאחר השלמת הריפוי רופא השיניים יעשה רושם מהשן על מנת להתקין שן חלופית קבועה. לחלופין, למטרות אסתטיות, ניתן להניח תותבת זמנית נשלפת על החור עד לחיבור השיניים הקבועות לשתל.

אם השתל שלך מתרופף או כואב

אנא הודע לרופא השיניים שלך מיד. שתלים דנטליים הם דרך טובה להחליף שיניים חסרות, אבל זה יכול להיות די פולשני ודורש ניתוח. רוב רופאי השיניים עברו הכשרה בהשתלות שתלים ויכולים לבצע פעולות ללא מעורבות של צד שלישי. עם זאת, ייתכן שלרופאי שיניים יש פחות הכשרה בהתקנת שתלים דנטליים מאשר לרופאי שיניים או פריודונטים.

אם נדרשת השתלת עצם לפני השתלת שתלים לעצם הלסת

סביר להניח שמנתח שיניים יזדקק למנתח שיניים, שכן הוא מוכן יותר לפעולות השתלת עצם מאשר רופאי שיניים ופריודונט. לפיכך, רופא חניכיים עשוי להיות ספק טוב יותר של שתלים לביקור מאשר רופא שיניים כללי. כאשר הם מבוצעים על ידי רופא שיניים מוסמך, הם יכולים לעזור מאוד במובנים רבים.

לרופא השיניים של קירקלנד

ד"ר גאורב שארמה, יש למעלה מ-400 שעות של השכלה מתמשכת באקדמיה האמריקאית היוקרתית לרפואת שיניים שתלים (AAID). זה דורש את המחקר העדכני ביותר ואת ההתקדמות ברפואת השיניים כדי לספק למטופלים את טיפול השיניים הטוב ביותר האפשרי.

שתלים דנטליים הם שורשי שיניים מלאכותיים המשמשים לשחזור שן חסרה אחת או יותר

עוזרים לעצור או למנוע אובדן עצם בלסת. השתלת שיניים, הנעשית כדי להחליף שיניים חסרות, יכולה להתבצע בכל עת לאחר גיל ההתבגרות או כאשר צמיחת העצם הושלמה. מצבים רפואיים מסוימים, כגון סוכרת פעילה, סרטן או מחלת חניכיים, עשויים לדרוש טיפול נוסף לפני ההליך. הליכי השתלות מבוצעים במרפאת שיניים או בבית חולים, בהתאם לגורמים רבים.

בשלב הראשון, מיקום השתל הניתוחי, הפה שלך יורדם לחלוטין עם הרדמה מקומית או תינתן הרגעה תוך ורידית כדי שלא תרגיש כאב או אי נוחות.

נעשה חתך בחניכיים

כדי למקם שתל שורש בעצם הלסת במקום השן החסרה. לאחר הנחת השתל, רופא השיניים סוגר את החניכיים על השתל כדי לשמור אותם סגורים. כדי להתחיל את הליך ההשתלה, רופא השיניים שלך מבצע חתך כדי לפתוח את החניכיים ולחשוף את העצם. רופא השיניים מחליף את עמוד המתכת בשתל ולאחר מכן בשן המלאכותית החדשה שלך (כתר).

כירורג הלסת שלך יפתח את השתלים ויצמיד סיכות קטנות המשמשות כמחזיקות לשיניים המלאכותיות

שתוכננו במיוחד על ידי רופא שיניים מיומן בטכניקות שיקום. שתלים אלו אינם דורשים הליך שני לפתיחתם, אך דורשים תקופת ריפוי של שישה שבועות לפחות לפני החדרת השיניים המלאכותיות. ניתוח שתלים יכול להחליף שן אחת או יותר אם יש מספיק עצם כדי לתמוך בשתלים.

זה לוקח שישה שבועות עד שישה חודשים עד ששתל משולב אוסאואינטגרא תופס אחיזה ומרפא

ולאחר מכן רופא השיניים יכול להשלים את ההליך עם כתר, גשר או כלאיים. מנתחי פה ולסת יכניסו את השתלים, ורופאי שיניים ותותבים כלליים ישלימו את ההליך לאחר שהשתל גדל עד העצם. השתלת שיניים מרובת שיניים – אם חסרות מספר שיניים, ניתן להחליף אותן בשתלים מרובי שיניים.

דילוג לתוכן