יין אדום לבשר

אנו מאמינים כי ידוע כי יין אדום משתלב היטב עם בשר אדום אך מצד שני זה נפוץ באותה מידה שיין לבן משתלב היטב עם בשר ודגים קלים יותר. בואו נסתכל מקרוב על כמה מהיינות הפופולריים ביותר וכיצד הם משתלבים עם הבשרים הנפוצים ביותר עבור משפחתכם. אולי שמתם לב שאנחנו משלבים עכשיו הצעות זיווג במוצרים שלנו, החל מה- Red-Burger עם הקברנה סוביניון קיימוס לצ'אק-רוסט שלנו, אחד המועדפים "על בריסס.

בחירת סטייק בגריל אתה צריך אדום יין עם אלון טיוטה

מעושן ופירות כדי להילחם בשומן החרוך של הבשר בעת הגשתו. בקבוק האדום הנכון יכול להעצים את טעם הגריל ולרענן את החיך לאחר ארוחת הערב. יינות עשירים בטאנין כמו קברנה סוביניון יכולים ליצור תחושה יבשה בפה.

יינות אלון יכולים להיות כה עזים שהם יכולים להכריע את טעם המנה. כאשר אוכלים בשר אדום כמו סטייק או המבורגרים, תחושת היובש בפה יכולה לשמש כמנקה לחיך ולאזן את הממברנה הרירית ואת עושר הבשר.

בעוד שניקולה קוויל טוען שהאינטראקציה בין בשר לחלבון וטאנינים של יין אדום יוצרת את התפיסה שיין אדום הוא טאנין, הוא מודה שיש לו זיקה למלח הוא מציע קומביני נג צלעות בקר עם רוטב ברביקיו פיקנטי ותפוחי אדמה בגריל.

חתכים עשירים כמו עין הצלעות של Wagyu צריכים להיות משויכים לאדום טאני מודגש כמו שיראז או קברנה סוביניון

לבשר עם מרקמים וטעמים עדינים כמו עין פילה טלה, בחרו יין אדום עם טאנינים עדינים יותר כמו מלבק או פינו נואר. יינות לבנים משתלבים היטב עם דגים ופירות ים, אך סוג היין הלבן תלוי במנה.

אם אתה משתמש בציר יין לביצוע פלטה, אין זה משנה איזה סוג יין משתלב עם הבשר. היין לתבשיל נקרא יין הדומה לציר תבשיל, והוא חייב להיות אדום כדי שיהיה לו חומציות ועושר גבוהים.

תבשילי בקר משתלבים היטב עם יינות עשירים כמו פינו נואר בקליפורניה, זינפנדל וריוחה הספרדית. עוף ועוף משתלבים בצורה הטובה ביותר עם יינות אדומים ולבנים, ומעניקים לכם מגוון רב יותר בבחירתכם.

שלבו יינות עם חתכים רזים עם אדומים בהירים עד עוצמתיים עם חומציות גבוהה ומרקם פרוס של בשר רזה

בשר שומני משתלב היטב עם יינות אדומים חזקים, העשירים בטאנינים ומשמשים כניקוי חיך. מכיוון שהחלבון בבשר בקר נקשר לטאנין יין אדום ולשומן, הוא חלק ביינות היבשים ביותר.

הכוונה

היא לא לכסות את התווים המרים של יין אדום, אלא לאזן אותם עם חלבונים כדי להעצים את הניחוחות והניחוחות בין שני הקצוות. יין קלאסי לסטייק הוא קברנה סוביניון לזיווג ריבית עם ריבית, שכן הטאנינים הגבוהים ביין עוזרים לחתוך את העסיסיות של הסטייק. משלימים את הניחוחות העשירים והמשחקיים של המשחק עם יין אדום כפרי וחוזק בינוני. כשמדובר בשילוב של יין מענג עם בשר בקר, האפשרויות הן בשפע – בין אם כמה סטייקים עסיסיים ובין אם צלוי לבבי למפגש קטן. לא קשה למצוא יין אדום שעובד, אבל תמיד יש אלמנט של העדפה אישית בכל מה שקשור להתאמת יין ואוכל, אז חשוב על חתך, גיל, זמן בישול וליווי לפני שתנסה זיווג מדויק. אם אינכם בטוחים איזה יין לשלב עם בחירת הבשרים האדומים שלכם, אל תהססו לבקש מהמלון את המלצתו – אולי תופתעו מההבדל שיש לחוויה הקולינרית שלכם.

המאסטר סומלייה דייוויד גלנסי

מייסד ומנכ"ל בית הספר ליין בסן פרנסיסקו מציע למצוא דרך להתאים את העוצמה הכוללת של זיווג מזון ויין. "לשתות מה שאתה רוצה, לאכול כמה שאתה רוצה" והיינו אומרים "יין אדום לבשר אדום, בשר אדום ליין לבן, דג לבן לבשר לבן" וזאת דרך קלה לזכור שהמשקל והגוף של המנה צריכה להתאים למשקלו ולגופו של היין. הייתה תקופה שעולם היין היה קטן יותר ולא היו כל כך הרבה השפעות בינלאומיות על המטבח שלנו.

מתברר שיש סיבה מדעית שבגללה זהו כלל קולינרי שכיח כל כך

וזה בגלל תרכובות שונות שנמצאות בבשר ותהליך התסיסה הכימי המשמש לייצור יין. בפרט, הטאנינים ביין אדום המגיעים מהקליפות, הזרעים, חביות היין ותהליך היישון אחראים ליצירת שילוב הטעמים האידיאלי, כמו גם חלבון בבשר.

הוכח כי רבים מהתרכובות בבשר מגבירות את הכולסטרול הרע בדם

מתאדות ופוגעות בכלי הדם ומגבירות את הסיכון למחלות לב. כאשר אותו בשר משולב עם יין אדום, הפוליפנולים (נוגדי חמצון) ביין אדום מעכבים את ספיגתם של תרכובות יוצרות כולסטרול רעות למעי, ובכך מפחיתים את הכמות הנכנסת לזרם הדם.

הקסם הוא לשלב חומציות של אדום בהיר עם מרקם חותך ונימוח של סטייק נדיר. טלה מקבל את הטעם של הרוטב, אז קחו בחשבון איזה רוטב לשלב. Bearnaise מחפש אדום חזק עם יותר חומציות, כמו בורדו, קברנה צ'יליאני או לגרין באיטליה.

חתכים עשירים כמו פריים ריב צריכים להיות משולבים עם יין אדום טאני כמו פטיט סירה או קברנה סוביניון

דק יותר, קל יותר בדרך כלל, לבשר אדום רזה, השתמשו ביין האדום הקל יותר בו אתם משתמשים. לקבלת יין כבש עם מרקם וטעם עדינים, בחרו יין אדום מודגש עם טאנינים משובחים כמו מלבק או פטי ורדו.

נטישת בורגון לפינו נואר עוזרת להעצים ולהשלים את טעמי הסגנון הצרפתי, במיוחד כאשר המנה מבושלת בסגנון בקר צרפתי עם יין אדום. בקר בורגיניון, שמתורגם כבשר בורגונדי, גדול ונועז, ופינו נואר על בסיס בורגונדי הוא השילוב המושלם.

ענבים אדומים איטלקיים מייצרים יין מלא שמשתלב טוב עם סטייקים על הגריל וירקות קלויים

הם משתלבים טוב גם עם רטבי בשר עשירים ופסטה, אז נסו אותם בבית או במסעדות עם פיצה פפרוני. יין בינוני עד גוף המשתלב היטב עם פטריות שדה מוקפצות ומנות מלוחות כמו צלי קלוי.

דילוג לתוכן